Vanliga frågor och svar
Frågor och svar hemstädning
Hur går till första gången?
Våra städare, en eller ibland två städare beroende på städningens omfattning kommer hem till dig för att träffa dig och gå igenom ditt hems städbehov i samband med första städningen. Upplys gärna oss om du har känsliga material eller saker som du är extra rädd om.
Har ni någon minimitid?
Vår minimitid för hemstädning inom Göteborgs kommun är 2 timmar per tillfälle.
Vad har ni för avbokningsregler?
Har ni ansvarsförsäkring?
Jobbar ni röda dagar?
Vad händer om det uppstår tvistemål?
Vad ingår i städningen?
Ingår det städmaterial?
Ja. Vi tar med oss all rengöringsmedel och städutrustning som vi behöver inför städningen.
Kommer samma städare varje gång?
Hur gör vi med nycklar?
Vad har ni för faktureringsregler?
Frågor och svar kontorsstädning
Vilka är ni på MakeClean?
Vilka är ni på MakeClean?
MakeClean är en städfirma som startades från Hasses sovrum våren 2011 och idag är vi belägna på ett kontor på Backa Bergögata 16C med 14 stycken anställda.
Är MakeClean ett företag som vi kan lita på?
Hur fungerar er kontorsstädning?
Kontakta oss via hemsidan eller ring oss för att boka ett kostnadsfritt besök i era lokaler eller kontor. En arbetsledare kommer ut och besöker er för att titta på era lokaler och tar fram en skräddarsydd offert. När ni godkänt offerten startar vi upp enligt era önskemål och företagets behov.
Har ni alla försäkringar?
Ja, vi är ansvarsförsäkrade hos Trygg-Hansa. Vår personal är försäkrad till och från, och under arbetet. Dessutom är alla medarbetare på MakeClean Fora försäkrade!
Hur mycket kostar er kontorsstädning?
Just nu erbjuder vi 15% rabatt första 2 månader för er kontorsstädning. Erbjudandet gäller kontorsstädning med städfrekvens varje eller varannan vecka. Vi debiterar också alltid fast pris och på så sätt, kommer ni alltid att veta i förväg vad tjänsten kommer att kosta er.
Hur vet vi om offerten är rimlig?
Om du jämför oss med andra seriösa aktörer så är våra fasta priser betydligt förmånligare och ekonomiska för dig som kund. Är ni bara ut efter lägsta pris, så är troligen MakeClean inte rätt företag att vända sig till.
Ingår städmaterial?
Ja, i er kontorsstädning ingår alltid städmaterial. Vi tar med allt städmaterial och städutrusning som behövs för att utföra städningen, såsom städvagn, rengöringsmedel, mikrofibertrasor, dammsugare, mopp med hink osv.
Ingår fönsterputsning i kontorsstädningen?
Nej men det går att beställa separat. Många av våra avtalskunder beställer fönsterputsning via oss mellan 1 till 3 gånger om året. Men givetvis är det ert behov som styr frekvensen.
Vilka tider städar ni?
Vi städar vanligtvis innan eller efter er kontorstid för att undvika störa er på er arbetstid, d.v.s. tidigt på morgonen eller sent på kvällar men även dagtid när ni är på plats om ni önskar det.
Kan vi vara på kontoret under tiden ni städar?
Ja absolut! Det går bra att kontoret är bemannat under tiden vi städar och självfallet kommer vi göra vårt yttersta att städa så obemärkt som det går.
Hur lång tid tar det att städa vårt kontor?
Hur lång tid just ert kontor tar att städa beror på storleken, ert behov och givetvis era önskemål. Därför är vi alltid minst 2 lokalvårdare som städar för att kunna koordinera städningen mer effektiv och snabb.
Jobbar ni röda dagar?
Vi utför inget arbete i form av kontorsstädning under röda dagar.
Infaller er städning på en röd dag så kommer vi kontakta er och föreslå städning en närliggande dag. Givetvis har ni även möjlighet att hoppa över städningen till nästa städtillfälle.
Utför ni flyttstädning av kontor?
Ja, vi kan även utföra flyttstädning av ert kontor när ni flyttar ifrån era lokaler.
Utför ni storstädning av kontor?
Ja det gör vi!! Många av våra avtalskunder beställer storstädning för sina lokaler och kontor mellan 1 till 3 gånger om året.
Kan ni vattna våra växter och blommor?
Har ni någon bindningstid?
Fördelen med oss MakeClean är att vi inte har några bindningstider eller krångliga abonnemangsformer. Vi är alltid enkla att göra med för att ni ska känna er trygga med ert städavtal. Vi välkomnar all feedback och hoppas att vi tillsammans kan komma fram till hur ni vill ha det.
Hur lång är uppsägningstiden?
Uppsägningstiden för kontorsstädning är minst 1 och max 2 månader beroende på avtal.
Har ni några rekommendationer?
Jag vill boka kontorsstäd, hur gör jag?
Du kan antingen ringa oss på010-5164164 eller mejla oss på info@makeclean.se så återkommer vi till dig inom 24h.
Frågor och svar flyttstädning
På vilka orter flyttstädar ni?
Hela Göteborg, Mölndal, Kållered, Lindome, Kungälv, Ale, Nol, Nödinge, Surte, Partille, Lerum, Alingsås, Kullavik, Borås, Kungsbacka, Landvetter, Mölnlycke och hela Härryda.
Erbjuder ni timtaxa eller fast pris för städningen?
Hos oss kan du alltid boka en trygg och säker flyttstädning till fast pris. Våra fasta priser är dessutom billigare och lägre än vad de flesta företag i Göteborg erbjuder.
Måste alla möbler vara utflyttade?
Ingår fönsterputsning i städningen?
Är det möjligt att få städning samma dag som man flyttar ut?
Finns det något annat jag bör meddela innan?
Hur gör vi med nyckelhanteringen inför städningen?
Du kan välja att möta upp vår personal på plats vid angiven tid eller alternativt att komma in på vårt kontor på Backa Bergögata 16C.
Hur lång tid tar städningen?
Det är svårt att beräkna det i förväg och det beror bl.a. på faktorer som bostadens skick och naturligtvis hur smutsigt den är. Tabellen nedan är en sammanställning av ungefärlig tidsåtgång för en flyttstädning.
Bostadsyta Timmar Antal städare
0-60 kvm 4-5 2
61-100 kvm 5-6 2
101-150 kvm 6-7 2
151-200 kvm 7-8 3
201-250 kvm 8-9 3
251-300 kvm 9-10 3
Hur går det till med besiktning och garanti?
Jag vill boka flyttstädning, hur gör jag?
Fyll gärna i formulären för flyttstädning på vår hemsida så återkommer vi till dig med svar inom 24 timmar.
Du kan också ringa oss på 010-5164164 eller mejla oss på info@makeclean.se om du har en brådskande bokning.
Vad kostar en flyttstädning i Göteborg?
Det är lite olika då priset på en flyttstädning baseras bl.a. på din bostadsyta och andra faktorer om du exempel väljer några tillval. Ni kan enkelt räkna fram på vår hemsida eller ringa oss direkt på 010-5164164.
Kostar städningen mer under helger?
Kan jag lämna kvar några möbler?
Hur långt innan måste jag boka städning?
Kan man boka en akut flyttstädning?
Ja, vi utför även akuta flyttstädningar. Om ni behöver en städning så snart som möjligt, ber vi er att ringa oss på 010-5164164.
Vad händer om min bostad är hårt smutsad?
Hur gör vi med nycklarna efter städningen?
Vad har ni för avbokningsregler?
Är flyttstädning avdragsgillt?
Hur betalar jag städningen? Kontant eller faktura?
Frågor och svar storstädning
Hur fungerar er storstädning?
Vad ingår i er storstädning?
Erbjuder ni timtaxa eller fast pris för storstädningen?
Vad kostar en storstädning hos er?
Ingår städmaterial i priset?
Kan jag lita på att ni gör en noggrann städning?
Måste jag vara hemma när ni kommer?
Vad behöver jag ha hemma när ni kommer?
Jag vill boka en storstädning, hur gör jag?
Gå gärna in och fyll checklistan för storstädning på vår hemsida så återkommer vi till dig med en offert inom 24 timmar. Du kan också antingen ringa oss på 010-5164164 eller mejla oss på info@makeclean.se.
Vad händer om jag har synpunkter på städningen?
Min bostad är mycket smutsig, kostar det extra?
Vad händer om min bostad är hårt smutsad?
Har ni ansvarsförsäkring?
Hur fungerar det med avbokning?
Har ni nöjd-kundgaranti?
Vad händer om det uppstår tvistemål?
Hur betalar jag för min storstädning?
Vad händer om något går sönder när ni städar hos mig?
Vi har ansvarsförsäkring hos Trygg Hansa som täcker eventuella skador orsakade av oss. Ni anmäler det till oss via info@makeclean.se eller 010-5164164.
Frågor och svar byggstädning
På vilka orter byggstädar ni?
Har ni ID06-Kort?
Erbjuder ni timtaxa eller fast pris för byggstädningen?
Hur fungerar er byggstädning?
Vad ingår i er byggstädning?
Hur betalar jag för min byggstädning?
Vi mejlar en faktura i form av PDF-fil till er efter utfört arbete med en förfallotid på 12 dagar. Vi ansöker om skatteavdraget åt er. Väljer ni pappersfaktura utgår en kostnad på 45 kronor. Av miljöskäl rekommenderar vi alltid PDF-faktura som dessutom är helt gratis.
Jag vill boka en byggstädning, hur gör jag?
Kan jag lita på att ni gör en noggrann städning?
Vi utför många byggstädningar varje månad och är väl medvetna om vad som ska ingå i städningen. Därför är vi alltid mycket noggranna med tjänsten vi erbjuder. Är du osäker så kan du läsa våra rekommendationer om städningar vi hittills har utfört på Google, Eniro, Reco.
Vad händer om min bostad är hårt smutsad?
Är bostaden hårt smutsad kommer du att meddelas om ett extra tillägg innan städningen påbörjas. Godkänner du ej tillägget, kommer städningen att ställas in. Boka gärna ett kostnadsfritt kundbesök med oss om du är osäker om din bostad är hårt smutsad.
Har ni ansvarsförsäkring?
Hur fungerar det med avbokning?
Vad kostar en byggstädning hos er?
Har ni nöjd-kundgaranti?
Vad händer om det uppstår tvistemål?
Vid eventuella tvistemål följer MakeClean AB alltid Allmänna reklamationsnämndens beslut.
Ingår städmaterial i priset?
Ja. Våra städare kommer med fullt utrustade bilar, d.v.s. med allt städmaterial och städutrusning för att utföra städningen.
Intresserad av att veta mer?
Kontakta oss så hjälper vi dig!